Brev:
Mme, grød, søvn og stor pige
23. juli 2010
Alder:
4 mdr.
Mme, grød, søvn og stor pige
Hej Igen!
Tusind tak for din sidste besvarelse.. Den har hjulpet os meget..
Nu har jeg så endnu et spørgsmål ang. min datter som er i dag 4 mdr og en uge. Til 4 mdr's kontrol vejede hun 9.4 kg og var 68 lang..
Jeg begyndte for 3 uger siden, i sammenråd med min helsesøster (sundhedsplejeske) at give hende en flaske mme (nan2) om aftenen, da hun i en længere periode har haft skrige ture om aftenen, og virket sulten og ikke rigtig kunne finde ro..
Dette har så hjulpet utrolig meget:) Men efter en uges tid begyndte hun at nægte at amme. Det blev bare til skrig og skrål når jeg lagde hende til, og når jeg endelig fik hende til at suge, varede det kun nogle få minutter. og tilsidst måtte jeg gi hende en flaske for at falde til ro. Efter en uges tid med dette, har jeg valgt at slutte med at amme hende.. (dog kan jeg godt få hende til at amme lidt om morgen når hun lige er vågnet.) Jeg er også begyndt så småt med grød og frugtmos som ryger lige ned!!
Mit spørgsmål er så hvor meget mme hun ska have i løbet af dagen? Hun får pt 4-5 flasker 180 ml af gangen, samt en amning om morgnen.. Er dette nok? Læste at børn skulle ha 1/6 af deres vægt og det vil sige at hun skal have ca 1.5 l i døgnet, hvilke jeg syntes lyder af meget? Hun virker til at trives med det hun får og sover ca fra kl 23 til 8. samt 2 lure på dagen på ca. 2.5 timer og en tidlig aften lur på 30-60 min. Sover hun for meget? Hun er ca vågen 2-3 timer mellem hver lur.
Hvor meget grød må hun få? Hun suger det i sig, og har ikke på et eneste tidspunkt spytter noget ud... Jeg har selvfølgelig givet hende små mængder for at maven kan vænne sig til det, hvilke det går fint med. Hun har stortset afførring hver dag, og virker til at trives, men hvor når må hun begynde at få mer? og hvor meget er det ca?
Man siger jo at babyer ikke kan blive "overvægtige" på modersmælk, hvad så når det er mme?
På forhånd 1000 tak for hjælpen! Og go sommer..
Mange hilsner fra Norge